donderdag 22 februari 2007

Inschrijving Marathon van Amsterdam is geopend

Het lijkt nog zo ver weg: oktober. Toch is het al mogelijk om je in te schrijven voor de marathon van Amsterdam. Nu weet iedereen dat je voor een marathon de tijd moet nemen om je voor te bereiden zeker als je overweegt voor het eerst een marathon te lopen. Afhankelijk van hoe getraind je nu bent is september dan opeens niet zo ver weg meer. Je zou nu dan nog toe kunnen werken naar een halve marathon aan het eind van het voorjaar. Tja, dan heb je als je je nu inschrijft een goede stok achter de deur om toch mar te beginnen en je eerste stappen te zetten op het trainingsvlak.

Ik kan je Amsterdam aanbevelen niet in de laatste plaats omdat het mijn eerste marathon was en ik er afgelopen jaar mijn PR mocht aanscherpen. Ik vind de route erg leuk met het rondje dooor het Vondelpark en het Stadion, het groen langs de Amstel en de terugweg door diverse wijken van Amsterdam met natuurlijk opnieuw het Vondelpark vlak voor het eind. De wat saaiere stukken door bijvoorbeeld zuid oost neem je dan voor lief. En dan....natuurlijk de finish in het mooie olympisch stadion goed gevuld met toejuigend publiek. Goed voor kippevelop de finishlijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten