vrijdag 6 april 2007

Rotterdam, de laatste inspanning


Nog iets meer dan een week en dan klinkt het startschot voor mijn vierde marathon. Voor de tweede keer start ik in Rotterdam. Vorig jaar door een blessure van kilometer 30 niet echt meer kunnen genieten. Dit jaar hoop ik hem 'netjes' uit te lopen. Waar mijn training af en toe aanleiding gaf tot een zeker optimisme over een mogelijk PR ben ik de laatste weken wat voorzichtiger. Mijn duurlopen vallen tegen en 'on top' heb ik deze week ook nog een paar dagen last gehad van een verkoudheid. Niet de ideale voorbereiding. Ergens rond de drie uur en drie kwartier is dan een nette eindtijd. De 3:37 van mijn PR zit natuurlijk onderweg wel in mijn achterhoofd en de na de eerste vijf kilometer zullen de rekensommetjes wel gaan malen in mijn hoofd. Ik weet niet of anderen dat ook hebben maar ik ga schemaatjes langslopen: "als ik dit tempo nu vasthoud kom ik uit op X:XX en als ik dan zo veel verval krijg zit ik nog op een eindtijd van Y:YY".
Zo heb ik afgelopen september in Amsterdam heel bewust geweten dat ik ruim onder mijn PR en zat en toen de man met de hamer me ongenadig onderuit sloeg wist ik dat ik in totaal ongeveer 5 minuten kon wandelen/rustenin die laatste 5km. We zullen volgende week dus ook wel weer rekenen en snel weten of het inderdaad de 3:45 wordt of dat er misschien toch nog een PR-tje inzit. Jammer dat ik tussendoor niet kan bloggen anders kon ik mijn rekensommetjes tussendoor hier neerzetten. Ik denk dat ze in het begin voorzichtig zijn en als het lekker gaat ze steeds optimistischer worden om vanaf kilometer 25 realistischer te worden en waarschijnlijk aardig goed de eindtijd gaan voorspellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten