dinsdag 26 juni 2007

Vrouwen met harde handen

Onder deze titel staat in een health magazine een column van Dolf Jansen. Health magazine is een tijdschrift van de Achmea groep voor klanten en blijkbaar kan je je er ook op abonneren.

Dolf Jansen is natuurlijk een van de BN'ers die onder lopers niet alleen bekend is als cabaretier maar vooral ook als hardloper met een 2:30:01 op de marathon. In de column beschrijft hij hoe bij hem de hardloopspullen meegaan op reis en hij overal waar hij maar kan zal lopen. Lopen langs de Pacific en langs de Rockies maar bovenal heeft hij ook over de massages. ALs hij langere tijd op een plek verbleef ging hij op zoek naar fysiotherapeuten of masseurs. Daarvan zijn hem een paar dames bijgebleven. Lees het volgende stukje maar even: "Drie, vier verschillende vrouwen, met harde handen, magische vingers, sterke armen en een groot talent....trokken me dan binnen het uur helemaal uit elkaar, om me in de laatse tien minuten van de behandeling weer netjes en soepel in elkaar te zette. Ze masseerden en kraakten, trokken en duwden en streelden, ze gebruikten hun handen en ellebogen en vingertoppen, ze kwamen met naalden en hete stenen, soms praatten ze tegen me, vaker waren ze doodstil en geconcentreerd, ze gaven me warmte en doorbloeding, ze lieten me lopen. Ik voel ze nog steeds"

Tja, iedereen heeft zo zijn eigen herinneringen die je meeneemt uit je vakantie. Ik kan me zo voorstellen dat je voor een column in zo'n tijdschrift iets moet pennen over gezondheid maar ondanks dat ik tijdens mijn verblijf in Canada ook heb getraind voor mijn marathon van Amsterdam is mijn duurloop in Regina niet hetgeen dat me het beste is bijgebleven. Maar ja...en hemels verhaal over de door de wolken heen brekende Rockies heeft weinig met gezondheid te maken....Tenzij...de bijna spirituele beleving van zo'n mooi moment werkt geestelijk ook erg helend en dat is misschien nog wel gezonder dan hardlopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten