zaterdag 21 juli 2007

Inschrijving 7-Heuvelenloop, al weer 11.0000 lopers?

Ik heb besloten om dit weekend mijn pogramma voor het najaar maar eens uit te stippelen. Traditioneel sluit ik altijd af met de Zevenheuvelenloop in november. Een paar weken geleden had ik van de organisatie al e-mail en folder ontvangen voor de inschrijving en zojuist heb ik de website bezocht en mezelf ingeschreven. Even wat reklame: Ik ben altijd erg enthousiast over dit loopevenement. De organisatie is top, ze bieden treinkaartjes aan met korting, ze gebruiken een startfuik waardoor de lopers gedoseerd op het parcours komen, de sfeer is altijd goed en hoewel het vaak koud is, is het weer ook altijd OK. Dat het een goed evenement is mag je ook afleiden uit het grote aantal lopers dat altijd meedoet: Ruim 20.000. Ook nu lijken ze al weer over de 11.000 inschrijvingen te zitten (gezien mijn startnummer). Klik hier voor de route op mapmyrun.

Of het nu komt dat het zaterdagochtend vroeg is na een laat avondje bij vrienden heb ik dit keer toch een paar kritische observaties (aan de andere kant weten jullie gelijk dat ik niet betaald wordt om positief over hen te schrijven):

  • Ze bieden korting op treinkaartjes wat ik heel positief vindt. Ze vragen een toeslag van mensen die met de eigen auto willen komen (wat ik weer negatief vind want voor mij maakt het behoorlijk verschil qua reistijd of ik met de auto ga of met de trein...)

  • Gebruiksgemak van de site laat te wensen over: Je typt de url in en dan begint het klikken... 1) de openingspage is mooi vormgegeven en je moet kiezen of je de site wil bezoeken voor de loop of de omloop (zie afbeelding), 2) je komt op een indexpagina waar je opnieuwe deze keuze zou kunnen maken maar waar gelukkig ook de link staat naar inschrijven (ergens verstop in de tekst), 3) je komt op een pagina met heel veel informatie waar je helemaal naar beneden moet scrollen om uiteindelijk uit te komen bij een button 'klik hier als je wilt inschrijven', 4) een pop-up scherm opent wat te klein is voor de informatie die getoond wordt waardoor je opnieuw moet scrollen om bij de knop 'ga verder' uit te komen (die een hele andere opmaak heeft dan de eerder getoonde knoppen) en dit is dan stap 1 van de 11 stappen die je moet doorlopen om je in te schrijven, 5) in stap 2 van 11 mag je opnieuw kiezen of je mee wilt doen aan de 7-Heuvelenloop of aan de omloop. Nu heb ik dus drie keer moeten kiezen voor inschrijven en 2 keer of ik wil hardlopen of wandelen. Vanuit mijn beroepspraktijk waarin ik me bezighoud met gebruiksgemak, klantgerichtheid en marketing wil ik hier serieus een paar vraagtekens bij plaatsen. Daar komen ze: ??????

Hieronder afbeeldingen van stap 1, 2 en 5:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten