maandag 9 juli 2007

Overdenkingen van een zondagsloper

Gisteren een lange duurloop gedaan in de ochtend. Wat was het heerlijk om weer eens zonder na te denken je short en hemd aan te kunnen trekken en gewoon ontspannen te kunnen lopen in het zonnetje. Het leek bijna wel zomer. Tijdens zo;n loopje ga je observeren en overdenken. Hieronder volgen er een paar:

Ik heb geconstateerd dat je lopers kan indelen in categorien:
1. Zij die groeten en zij die stug doorlopen als je een handje opsteekt.
2. Zij die op de weg/fietspad linkslopen en zij die rechtslopen
3. Met muziek en zonder muziek

Ik heb nog gekeken of er een overlapping zit in de verschillende groepen en als ik mag generaliseren....?
A) Zij die lopen op zondag om dat ze toch wat aan beweging moeten doen (stug doorlopen, rechtshouden met muziek) en
B) Zij die lopen omdat ze trainen voor de volgende prestatieloop/wedstrijd (groeten, linkshouden en vaak zonder muziek).

Natuurlijk mag je niet generaliseren en is dit natuurlijk onzin etc....en toch...ik probeer soms te voorspellen of iemand teruggroet als ik mijn handje opsteek of hoi zeg en ik zal de volgende keer eens objectief turven maar toch lijkt er een verband te zijn.
Een hele duidelijke is in ieder geval dat als een I-pod renner wel gedag zegt dit vaak wat harden en luider gaat dan een loper zonder oordoppen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten