vrijdag 26 oktober 2007

Files vermijden: ga hardlopen

Na de marathon van zondag had ik maandagavond gelijk al weer de looptraining met mijn collega's. De huidige trainer van deze groep had de dag daarvoor ook meegelopen en zijn eerste marathon binnen de vier uur volbracht.
De training ging dus rustig aan maar ik kon het niet laten om tijdens het laatste rondje van 1500 meter toch wat te versnellen en dan merk je wel dat de dag ervoor 42 km zijn afgelegd. Misschien toch maar even rustig aan doen voor een goed herstel?

Gisterenmiddag was ik voor mijn werk echter aan de 'andere' kant van Utrecht en als ik dan kan kiezen tussen "terug in de file" of "eerst lopen en dan na de files naar huis" kies ik voor de tweede optie. Zo ook gisteren. Voor iedereen die uit het oosten terug moet naar de randstad volgt hier een tip: parkeer de auto ergens langs de A28 voordat je in de files komt en ga daar in de bosrijke omgeving lopen!
Zoals ik gisteren heb gedaan door van Soesterberg naar de piramide van Austerlitz op en neer te lopen. Letterlijk 'op en neer' want de heenweg ging geleidelijk bult op tot aan het klimmetje naar de piramide toe. Het rondje er omheen was stieken langer dan je van te voren denkt maar daarna was het valsplat naar beneden terug naar huis, correctie, naar de auto en dan naar huis.
Eigenlijk ging het heel erg lekker en behalve dan dat ik de drukpunten onder mijn voeten meer voelde dan normaal tijdens een training van een uurtje was er geen aanwijzing dat ik zondag nog een marathon had gelopen. Ben ik dan wel diep genoeg gegaan? Had er meer in gezeten?
Afijn voor nu had ik lekker getraind en kon ik zonder files in een keer doorrijden naar huis. Wel is het jammer dat het zo vroeg donker wordt want daarmee is het lopen in het bos aan het eind van de middag niet meer te doen en moet je op zoek naar verlichte trajecten...
Wie heeft er nog suggesties voor leuke routes vlak langs de snelweg voor bekende file bottlenecks?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten