vrijdag 9 november 2007

Looptechniek op video

Gisteren op YouTube eens rond gekeken naar filmpjes over hardlopen. Ik vond deze wel aardig omdat deze gaat over de efficiency van je loophouding. De presentator geeft een scan die je tijdens het lopen kan doen door van top tot teen je loophouding iedere keer te analyseren zodat je zelf kan verkennen tijdens het lopen wat je kan verbeteren. Ik heb zelf gisteren tijdens het lopen bijvoorbeeld gelet om de houding van mijn armen en gemerkt dat ik ze (zji het weinig) tot wat zijwaarts beweeg en dat draagt niet bij aan de voorwaartse beweging. Ik merkte dat door mijn armen wat dichter langsm ijn lichaam te bewegen ook mijn schouders wat meer naar achter worden gehouden en dus mijn gehele houding wat verbeterd. Kijk zelf maar of je het nuttig vindt en wat je er van leert....

1 opmerking:

  1. ik heb vandaag voor het eerst een paar Km gelopen met de voorvoet loop, en ik ben echt verbijsterd over de eenvoud en de lichte vorm van lopen. Het werkt echt fantastisch. Normaal loop ik 12 km en dan 3 keer per week. Maar de rust en snelheid vind ik verbluffend door de stijl die op je website staat. Echt aan te raden !

    BeantwoordenVerwijderen