woensdag 5 december 2007

Sympathiek evenement: Walk4Water

In mijn mailbox vond ik een berichtje van de hulporganisatie ZOA-Vluchtelingenzorg (met CBF-keurmerk). Ze organiseren op zaterdag 29 maart 2008 voor de 2e keer het wandel- en hardloopevenement Walk4Water. Mede bloggers: Plaats dit bericht ook op je eigen site!

Walk4Water is een sponsorloop voor water op de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen en een initiatief ZOA-Vluchtelingenzorg. Tijdens de tocht over de dijk dragen de deelnemers een jerrycan met water en ervaren zo zelf hoe het is om kilometers te moeten lopen voor water. Voor deze sportieve prestatie laten de deelnemers zich sponsoren. Dit jaar wordt geld ingezameld voor een project in Uganda. Kijk voor meer informatie ook op http://www.walk4water.nl/.


Ik vind dit een bijzonder sympathiek evenement. Voor de hardlopers zou dit betekenen 15 kilometer hardlopen met die jerrycan waarvan ik me zo maar kan voorstellen dat dit na 5 kilometer in de weg gaat zitten, na 10 kilometer zwaar begint te worden en in de laatste kilometer in de categorie loodzwaar valt en je niet meer weet hoe je dat kreng nog die laatste kilometer mee moet krijgen. Een bijzondere uitdaging en ik ben benieuwd of ervaringsdeskundigen het leuk vinden om hun ervaringen hier met lezers te delen in een reactie. Voor het laten sponsoren wordt je via de site goed ondersteund. Snuffel gerust eens rond op die site! Zelf ben ik er nog niet uit of ik mee ga doen of me beperk tot het sponsoren van een loper. Ik weet niet of zo'n exotische uitspatting vlak voor een marathon (Rotterdam?) verstandig is. Misschien dat ik hiermee rekening kan houden als ik ga kiezen welke marathon ik dit voorjaar ga lopen maar laat dit u als loper toch vooral niet weer houden om wel mee te doen en geld op te halen voor dit doel....

1 opmerking: