maandag 25 februari 2008

Bruggenloop: Oproep voor een startfuik!



Gisteren was in Rotterdam de Bruggenloop. 15km met al letterlijk hoogtepunt de klim over de Brienenoordbrug. Als zeg ik het zelf: een zeer geslaagde run met een eindtijd precies 2 minuten boven mijn PR. Tuurlijk een PR is altijd beter maar het is in de opbouw naar de marathon dus willen we niets forceren en bovendien....
Je komt niet snel weg bij dit event. Direct na de start is het aardig breed maar de bochten helpen niet om ruimte te vinden op de weg. Als je dan eindelijk op stoom komt: de Eramsusbrug waar iedereen zich over het fietspad moet persen.
Dan de maasboulevard waar je weer wat ruimte hebt om je vervolgens weer over het fietspad te persen onder de kop van de Willemsbrug door. Al met al heb ik gemerkt dat je daardoor al gauw een paar minuten kwijt raakt.
Bij deze doe ik aan de organisatie dan ook de oproep om een startfuik toe te gaan passen. Wie sluit zich hierbij aan?

Ter hoogte van de Willemsbrug een kleine alliantie gevormd met drie andere lopers. Samen slalommen tussen de tragere lopers en daarna op weg naar 'De Brug', er tegen op, er weer af en terug naar huis. Leuk om zo met elkaar op te lopen mij hielp het om het tempo vast te houden. Jammer dat ik anderhalve kilometer voor het eind moest afhaken voor een sanitaire stop (een PR was toen al niet meer haalbaar dus waarom jezelf dan nog 5 minuten kwellen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten