vrijdag 25 april 2008

Bijzonder evenement: VU gebouwenloop

Ik heb in mijn mailbox weer een mail mogen ontvangen met een leuk evenement: De VU gebouwenloop. Een collega van mij heeft hier al eens over verteld maar ik wist niet dat het evenement niet eenmalig was. Dankzij de mail is dat dus rechtgezet maar wat is nu de VU gebouwenloop: Het is een loopevenement over 5 of 10km op, door en om de gebouwen van het medisch centrum van de Vrij Universiteit.
Belangrijk om te vermelden: van de 6 euro inschrijf geld gaat 1 euro naar een goed doel: in dit geval naar het VUmc alzheimercentrum, waar onderzoek wordt gedaan naar de invloed van bewegen op het geheugen. Met recht een toepasselijke bestemming dus meld u aan (...eh..niet te veel want ik overweeg serieus om deel te nemen en het moet natuurlijk niet te vol worden).
Dit jaar is het voor de vierde keer dat het evenement plaatsvindt. Hieronder een quote van de site en een foto:

Deze unieke hardloopwedstrijd, over 5 of 10 kilometer, voert de deelnemers door de tuin, door en onder het kliniek-, polikliniek- en faculteitsgebouw van het VU medisch centrum. Het niet alledaagse parcours, met een lengte van 5 kilometer, is een echte uitdaging. De lopers moeten veel wenden en draaien in de soms korte stukken gang. Bovendien zijn verschillende trappen in het parcours opgenomen. De temperaturen in sommige tunnels en gangen vergen het uiterste van de lopers. Kortom, een fantastisch evenement voor avontuurlijke lopers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten