zaterdag 31 mei 2008

Eye of the Tiger



Op Running Advice and News de resultaten van een poll onder 3000 marathonlopers in de UK over "The best songs for running".

Antwoord: Eye of the Tiger van Suvivor!

Ooit geschreven voor een Rocky film is deze wat bombastische rock track inderdaad een lekker nummer met beat om op te lopen. Maar eigenlijk is alles met een juiste beat wat past bij je ritme goed om op te lopen en dan moet je simpel weg kiezen voor een artiest die bij jouw smaak past. Ik zelf hoor graag U2 en in een reactie op de post wordt "Beautiful Day" genoemd en die zou bij mij inderdaad ook in mijn lijstje favorieten staan.

Op mijn lijste zou ook Cock Robin staan met "Remember the promise you made". Niet omdat dat nou het mooiste nummer is maar puur op sentiment. Mijn eerste stappen op het loopfront was ergens in het begin van de negentiger jaren (in 1994 ben ik begonnen). Het eerste evenement een run georganiseerd om geld op te halen voor een team dat deel had genomen aan de London Marathon. De Airborne Run vanaf Arnhem in colone naar Oosterbeek. Kort daarop heb ik meegedaan aan mijn eerste prestatieloop en dat was de Bergrace van Wageningseberg naar de Grebbeberg. Themanummer in die tijd was dus "Remember...". Iedere keer nog een beetje kippenvel als ik het nummer hoor.

In Rotterdam gebruiken ze bij de start een remix van filmmuziek van een andere orde. Het thema van 633 Squadron (klik hier voor sample). Lekker bombastische filmmuziek en dan de atmosfeer bij zo'n start...ook kippevel of kippenvel.

Kleine bekentenis..een paar weken terug in Leiden stond ergens K3 te stampen langs de route. Goed ritme voor een 14km/u. Maar dat betekent niet dat ik nu een fan ben van K3. Gewoon de juiste beat om je vooruit te helpen tijdens het lopen. Vandaag langs het winkelcentrum gelopen en daar stond een latin drumband. Precies hetzelfde effect. Deed me denken aan de drumband bij het Olympisch Stadion tijdens de Amsterdam Marathon. Altijd een goed gevoel die beat en dat opzwepende als je van de weg het stadion indraait naar de laatste paar 100 meter over het tartan en naar de finish,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten