vrijdag 16 mei 2008

Geeft een handicap iemand een voordeel? - Part III

De Zuid Afrikaan Pistorius mag als gehandicapte sporter toch starten op de reguliere olympische speler. Dat wil zeggen als hij zich nog weet te plaatsen. Ik berichtte al een keer eerder over deze sporten die zijn case aanhangig maakte. Ik vroeg me toen ook af "Geeft een handicap iemand een voordeel?" Dit omdat hij door zijn handicap met technische hulpmiddelen kan lopen. In mijn tweede posting verwees ik naar een test die probeerde aan te tonen of dit voordeel er inderdaad is.
Zijn ambitie om deel te nemen aan de spelen werd doorkruist door een ruling van de IAAF. Zijn stap naar de Court of Arbritation of Sports (CAS) heeft geresulteerd in een overrulling van het IAAF oordeel waardoor hij nu toch naar de spelen mag. Of hij daadwerkelijke gaat hangt nog af van de vraag of hij zich weet te kwalificeren. Daarvoor moet hij zijn PR nog met tenminste een halve seconden verbeteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten