zondag 4 mei 2008

Looptips op youtube

Op YouTube kan je natuurlijk een diversiteit aan video's vinden over en door hardlopers. Van gewoon een geintje opgenomen met de mobiel tot meer uitgebreide versalgen van wedstrijden of trainingsadviezen. Nu werd ik daar naartoe getrokken door een Google Alert voor een video met warming up voorbeelden. Omdat die voor een meer ervaren loper niet echt vernieuwend is maar eens doorgesnuffeld. Ik kwam daarbij een filmpje tegen die veel belovend leek. . Het gaat om deze onder het kopje Deel 7: Marathon Lopen? Van hardlopen genieten. Klinkt veel belovend. Ben benieuwd waar de andere delen dan over gaan en of er nog meer dan zeven zijn... Het blijkt inderdaad dat de beste man nog 4 filmpjes heeft (Deel 1 en 6 ontbreken)

Dan komt de deceptie: Het lijkt niets meer te zijn dan een stilstaande graphic met een voiceover! Het gaat toch om video op YouTube? Had de beste man beter zijn teksten kunnen uittypen en op een website kunnen plaatsen. Dan kunnen ze gevonden worden door zoekmachines. Bovendien is tekstinhoudelijk ook nog wel wat af te dingen op bijvoorbeeld de openingszin van deel 7 "Hoe je van het lopen moet genieten." Ik denk dat het woord kan daar beter op zijn plaat is. Ik loop me al het schompes en dan moet ik nog genieten ook!

Doorsnuffelend naar gerelateerde video's kwam ik ook nog onderstaande tegen die ik u niet wil onthouden. Ik heb al een keer laten door schermeren dat ik geen fan ben van Lee maar dat ik toch wel moest bekennen kippevel te hebben bij de start van mijn eerst Rotterdam Marathon (nu drie edities geleden). Ik hou echter nog steeds vol dat dit puur kwam door de rest van de entourage en niet zozeer door die beste man met zijn gouden microfoon. Ik ben verder ook helemaal geen liefhebber van het hollandse lied en daarom vind ik deze video dan ook thuishoren in de categorie humor! Misschien is Lee zo gek nog niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten