zaterdag 31 mei 2008

Wii als alternatieve trainingsmethode?


De Nitendo Wii, wie heeft er nog niet van gehoord. Zelfs op beurzen waar het grijs ziet van de zakenmannen zie je met regelmaat mensen in hemdsmouwen staan die met hun armen zwaaien en andere rare bewegingen maken. Ze staan bijvoorbeeld een potje te tennisen op een stand van een bedrijf dat met de Wii bezoek probeert te trekken (en dat lukt dus).

Op de site van Wii staat een artikeltje dat beweert dat het spelen met de Wii Fit bijna net zo effectief is als het lopen van een Marathon. Mag ik even lachen!
In het aangehaalde testje kreeg de proefpersoon een hartslag van 130 terwijl ze met lopen de 155 haalt. WAUW. 130 haalt een ongetrainde persoon ook bij het oplopen van de trap!
Bovendien is het verschil tussen 130 bpm en 155 bmp bij mij het verschil tussen langzaam joggen/trimmen of daadwerkelijk hardlopen met ~11km/uur terwijl ik de marathon toch echt nog een tandje harder loop. En zoals iedere loper weet kost iedere 5bpm erbij steeds meer energie kost. HEt schil tussen 130 en 155 is dus nogal wat. Dat is dus het verschil tussen een marathon uitlopen in 5uur of rond de 3:30!
Wie nu wil beweren dat de Wii Fit net zo goed werkt als het lopen van een marathon mag zich met behulp van het apparaat drie maanden voorbereiden op een marathon. Dan doe ik dat zoals een gewone loper dat betaamt op de weg, in parken en duinen en starten we samen in bijvoorbeeld Amsterdam....
Ik hoop dat mijn rug een interessant uitzicht biedt. Enne...Ik wacht niet...

Veel speelplezier want daar gaat het simpel weg toch om? En o ja...dat kinderen die anders op hun luie gat voor de TV hangen ten minste bewegen is natuurlijk erg goed in de vervettende maatschappij maar dat is nog steeds...afijn u snapt het wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten