vrijdag 15 augustus 2008

Wagen Rennen nieuwe Olympische sport

Nee, de spatie in de titel is geen typfout. Het is een bewuste keuze om Wagen en Rennen los te schrijven. Nu moet je hierbij niet denken aan de film Ben Hur waar de wagen met paarden worden voortgetrokken. Deze keer bedoel ik een trotse pa (of ma for that matter) achter een kinder-/wandelwagen.

Enige tijd geleden schreef ik natuurlijk al dat ik op zoek was naar een goede wagen en maandag was het zo ver. Voor het eerst sinds de geboorte van dochterlief met de hele familie hardgelopen waarbij de kleine spruit natuurlijk relaxed in de wagen lag te genieten. Gisteren zonder moeders een rondje van ~9km gelopen met de kar. Het is verbazingwekken hoeveel reacties je krijgt. Alsof men nog nooit een wandelwagen heeft gezien. Dat ik toevallig de ene voet wat sneller voor de ander zet maakt het toch niet zo bijzonder? Wat wel leuk is? Een groep joggende dames inhalen die dan nog schrikken omdat ze niet aan horen komen...

O ja, nog een tip voor diegene die dit ook overwegen: Kies voor een fietspad met mooi gald asfalt. Mocht dat niet voor handen zijn: Stevig gas terug zodat kindlief niet helemaal als een puddingbroodje uit de wagen komt. En pas op voor onverwachte bobbels in de weg/het asfalt of snoer de baby vast om te voorkomen dat hij/zij uiy de wagen wipt. Ter geruststelling van eventuele bezorgde moeders (en niet in de laatste plaats die van mijn dochter): dit is mij niet overkomen.

Conclusie over deze nieuwe vorm van hardlopen? Loopt bijna net zo makkelijk als gewoon, je krijgt veel commentaar en als ik mijn dochter moet geloven is het ook voor de kleine leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten