maandag 17 november 2008

5 jaar lopen = 5 jaar vooruitgang

Dat je met hardlopen vooruit gaat spreekt voor zich. Ongetwijfeld dat ergens iemand een record voor het hardst achteruitlopen maar dat is voor mij geen echt hardlopen dus ja je gaat vooruit.
Echter ook op eenv ander front is vooruitgang mogelijk: namelijk qua prestatie.
Gisteren heb ik voor de vijfde keer meegedaan aan de Zevenheuvelenloop en onderstaand plaatje illustreert mijn netto eindtijden de in al deze editie in chronologische volgorde.


Nadere analyse van de 5km splittijden heeft me geleerd dat de grootste winst dit jaar in de laatste 5 zat waarin vorig jaar kort moest stoppen met steek in de zij. En hoewel ik dit jaar in de eerste 10 een paar keer voor mijn gevoel bewust heb ingehouden om mijn te herstellen (lees hartslag een paar bpm lager) was ik ook daar ietsiepietsie sneller. Ook wel aardig om te weten. De eerste 10km gisteren waren mijn snelste 10km ooit en dat terwijl je dan toch nog niet in de afdaling hebt kunnen compenseren voor de stijging in de eeste 5km...Afijn zo kan je een race dus helemaal analyseren en wat doe ik er de volgende keer mee? Niets, gewoon weer volle bak knallen die bult op! Tot volgend jaar en hopenlijk kunnen we de dalende lijn doorzetten. De grens van het uur komt in zicht....(wishful thinking).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten