donderdag 20 november 2008

Netwerken en trainen met een vest

Voor de netwerkers onder ons hoef ik nauwelijks te vertellen dat LinkedIn een leuk middel is om je netwerk bij te houden en uit te breiden. Daarop is ook een groep Running in Business. BInnen de groeps kan je vragenstellen en discussies starten.
In een recente discussie werd de vraag gesteld of en hoe je in het winterseizoen aan je kracht kan werken. Enkele reacties komen met tips voor de fitness en spinning. Anderen (waar ik mezelf ook onder zou scharen) komen met de reactie: Je loopt on lekker buiten te zijn en dat kan 's winters net zo goed. Waar ik dan aan toevoeg: Bovendien is dat het cross-seizoen en het lopen van dat soort loopjes maakt je ook sterker.
Er was echter ook een reactie die ik de moeite van het herhalen waard vindt. Niet omdat ik er zelf iets in zie maar omdat ik hem vrij bijzonder vind. Het lopen met een gewichtsvest. Nu schijnt het oud nieuws te zijn want in de reactie wordt een link gegeven naar het artikel en dat blijkt al 15 jaar geleden in Runnersworld te hebben gestaan. Het idee: je traint een aantal weken met een vest dat ongeveer 10% van je lichaamsgewicht weegt. Daarmee stop je een paar weken voor de wedstrijd omdat blijkbaar enige tijd nodig is voordat het effect merkbaar is. Lees hier het hele artikel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten