woensdag 7 januari 2009

LSD: verslavend

Het nieuwe jaar is gek begonnen, erg druk op werk en prive waardoor het lopen er helaas bij inschiet en ik zelfs een aanbod heb afgeslagen voor een startnummer in Egmond. Hans wrdt verstandig.

Wel afgelopen zondag weer een eerste Long Slow Distance gedaan sinds de marathon in Amsterdam . Heerlijk, ik was bijna vergeten hoe lekker het is. Het ging zelfs zo lekker dat toen ik het windje meekreeg Slow beter vervangen kan worden door Speedy. Ik heb sowies moeite met het Slow deel van de LSD. Zelfs als ik heel erg mijn beste doe lukt het mijn niet om meer dan een halve minuut per kilometer langzamer te lopen dan mijn marathontempo en dat is eigenlijk dus te snel! Iemand nog tips om toch aan dat langzamere, gezapige, tempo te wennen?

Afijn, het ging dus best lekker, zo lekker dat het weer smaakt naar meer dus we zijn ook aan het kijken wat we in het voorjaar weer gaan doen qua loopjes (Alphen als LMD*, CPC als prestatieloop) en welke marathon (waarschijnlijk R'dam) we uitkiezen. Heb nog even gekeken naar een marathon in Polen (waar ik banden mee heb) maar de geschikte kandidaat (Krakow) is in het weekend voor de TCD, de beurs in mijn werkgebied waar ik dit jaar weer drie dagen zal staan dus dat is niet de handigste zet....Alle andere leuke marathon in Polen vallen in het najaar..dus wie weet wat we dan doen.


* LMD = Long Mediumspeed duration;-)

Die andere vorm van LSD......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten