maandag 7 december 2009

Dutchbloggies - part deux

Nog even kort terugkomen op mijn toch wat bijzondere ervaring: Genomineerd worden voor de DutchBloggies. Een onverwacht effect van een nevenactiviteit bij het hardlopen...namelijk van tijd tot tijd wat krabbelen op deze blog.

Op de site van de winnaar in mijn categorie staat namelijk de tekst van het juryrapport en daar wil ik een stuk uit naar voren halen;

Veel van die bloggers schrijven trots over hun sportprestaties en delen zo met
andere bloggers die trots zijn op hun prestaties. Hardlopers, voetbalfans,
fietsers en vele andere sporters schrijven met ongekende passie over hun
dagelijkse inspanningen. Ze reageren op elkaar. Schrijven over elkaar. Adoreren
elkaars prestaties en delen het leed bij falen. De blog maakt een collectieve
beleving van individuele sporten mogelijk. Gelovigen onder elkaar.
Ik vind vooral de zin over de "collectieve beleving" een hele mooie typering voor de bloggende hardloopcommunity. Het slaat, zogezegd, de spijker op zijn kop!
En soms leidt dit dan zelfs tot een gezamenlijke training. Jammer is dat ik sindsdien met een pijnlijke achillespees niet verder kom dan een uurtje per week om te testen hoe het ervoor staat:-(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten