dinsdag 16 maart 2010

Wat een heerlijk evenement

Afgelopen zondag was de CPC loop. Maakte ik het geintje dat we de stad niet meer aandoen en de pier ook buitenbeeld blijft....het doet niets af aan het toffe evenement.

Ongeveer een uurtje voor aanvang was ik met de tram aangekomen op het Malieveld (heerlijk zo'n thuiswedstrijd). Gelijk omgekleed en tasje afgegeven. Koud windje en een paar druppels kunnen de stemming op en rond het Malieveld niet echt drukken.
Ik merkte dat ik toch wat gespannen was. Ik weet dat ik kracht te kort kom voor een superrace dus wat spanning over hoe het zou gaan was er wel. Na wat inlopen in het Haagsebos kort voor de start naar het voorste startvak dankzij mijn prestatie van vorig jaar met een eindtijd onder de anderhalf uur.
Beng en weg zijn we, over een nieuwe route door mijn bekende Den Haag. Na een wat bochtige eerste kilometer, onder andere langs Plein 1813 en het Vredespaleis, op weg naar de Laan van Meerdervoort.
Gelukkig ben ik niet zo lang dus de tegenwind op de Laan is voor mij te omzeilen door een beetje de luwte op te zoeken achter een breede of lange rug;-)
Voorbij de oude afslag helemaal door naar Kijkduin en daar de draai naar Scheveningen. De zon komt erdoor en wind in de rug. Het is zo waar warm.
Qua lopen gaat het eigenlijk wel lekker. Niet superhard maar toch op een eindtijd van net boven de anderhalf uur. Dat valt me alleszins mee! Hopelijk kan ik het volhouden.
In Scheveningen is de route dus verlegd. Vooral omdat de Boulevard één grote bouwput is (en dat de komende jaren zal zijn). 't Nieuwe parcours is bochtig en smal met een paar stijle stukkies omhoog en omlaag. Verstoord wel wat het ritme. Achteraf is dat stukkie ook de enige afwijking in een verder heeeeeele vlakke race. Zie maar... Continue 13,8. De variatie die je ziet in het plaatje zit op het tweede cijfer achter de komma!

Terug naar het Malieveld zonder bochtjes door de Scheveningsebosje. En dan begint het zoeken. Bruine jas en roze jasje. Kijken of mijn meissies langs de kant staan. Kort voor de finish de hoop opgegeven en versneld. Binnen in 1:31:28 en nog noit zo constant gelopen. Heeeeeeerlijk. Snel omgekleed en met de toch wel aanwezige dames een sprintje (dat lukte nog zonder probleem) naar de tram en terug naar huis.

En het nieuwe parcours? Ik kan niet wachten tot dat stukkie Scheveningen wordt stratgetrokken over de nieuwe boulevard. Dat wordt echt een wereldparcours! Complimenten voor de organisatie en nu op naar Rotterdam (dus nu lopen!).

1 opmerking: