donderdag 1 april 2010

Hardlopen verslavend?


Vanmiddag al getwitterd: Op radio 1 in de uitzending van de praktijk het antwoord op de vraag of hardlopen verslavend is. Je hoort nog eens wat als je in de auto zit op weg naar een afspraak;-).


Aanleiding voor het stellen van deze vraag is het feit dat een zuiderbuur, Stefaan Engels, zijn 53ste marathon liep in 53 dagen. Blijkbaar een wereldrecord en hij wil nog verder gaan en om dit een jaar vol te houden! Bram Bakker, Psycholoog en zelf ook loper geeft antwoord. Nee, hardlopen is niet verslavend. Want ja, er komen stofjes vrij die je happy laten voelen maar nee, je krijgt geen afkick verschijnselen als je niet meer loopt.
Dat laatste durf ik eigenlijk nog wel te betwisten want ik wordt weldegelijk ongedurig als ik niet kan lopen. Zeker op zulke mooie zonnige middagen als vanmiddag.
Klik hier voor de podcast van de uitzending.

3 opmerkingen:

  1. Interessant blog dit! En ook een interessant stukje; meestal lees je juist dat hardlopen wel verslavend is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @@ Ren Mama, Ren!: Ik denk ook dat je moet kijken wat je als verslaving typeert. Inderdaad vertoont een hardloper die stopt met lopen misschien niet de gebruikelijke verschijnselen van een heroine verslaafde die cold turkey gaat. Toch weet ik dat ik grumpy wordt als ik niet kan lopen en ik ken meer verhalen van dei strekking en dat lijkt dan wel weer op mensen die stoppen met roken....
    Stle jezelf de vraag: zou ik zonder kunnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En als je verslaafd aan het raken bent: een goede uitrusting is zeer belangrijk voor de prestaties: zie www.unlimitedsportswear.nl voor het geweldige merk Fusion. Alles is te bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen