donderdag 2 december 2010

Traplopen? 50 verdiepingen!

Nu kennen we in Nederland het NK trappenlopen. Achtentwintig verdiepingen, 450 treden. Gehouden op 7 november in Enschede.
In de categorie nog stoerder de beklimming van het Azrieli Center in Israel. 187 meter hoog en de loop gaat over 1144 treden en 51 verdiepingen (meer over het gebouw op wikipedia. Winnaar (op de foto) was in minder dan 8 minuten boven.
Pfoe, ik had in mijn studenttijd krap twee minuten nodig voor de 16de verdieping waar ik toen woonde. En dan zijn je benen zuur! Dat dan nog meer dan 3 keer zo hoog. Alleen bij het idee krijg ik al pijnlijke benen!

Meer foto's op de site van de Poolse krant Gazeta Wyborcza.

1 opmerking:

  1. Dank voor de tip ; dat moet ik in het voorjaar maar eens wat meer gaan opzoeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen