vrijdag 21 januari 2011

Rennen met Pasta en Bier


In de offline NRC Next een leuk interview met Gideon Zadoks, een ultra trail runner. Hij heeft onder andere de Tor de Geants gelopen: 330km met 24.000 meter hoogte verschil (das 3keer Mount Everest).

Ik ga niet het hele bericht over typen maar wel enkele quotes:
Bijvoorbeeld over de Tor de Geants"..ik dacht dat is lollig. Als je door de bergen rennen leuk vindt, is langer door de bergen rennen leuker."
"Ik vind trailrennen gewoon leuk. Ik vind pas iets lang als het dag-nacht-ritme een rol gaat spelen, boven de honderd kilometer."

De titel van het artikel slaat op zijn ritueel bij een rustpost: Een glas bier, een bord pasta en dan een uurtje slapen voordat hij weer doorloopt om in 4,5 dag de 330 kilometer af te ronden.

1 opmerking:

  1. Kijk dat zijn ons soort lopers ... ik heb deze en vele andere etenswaren(oliebollen / rookworst zijn niet aan te raden) al geprobeerd rondom het sporten. Zo kon ik tijdens een loop eens een keer berenburg krijgen .... ook bijzonder.
    Ik heb deze TdG een loper gevolgd en was erg onder de indruk van de prestaties .... misschien in de toekomst .... verre toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen