maandag 11 maart 2013

CPC te koud voor toptijden

bron website Volkskrant
Gisteren werd met een pittig noordoostertje de CPC gelopen. Voor iedereen die heeft gelopen en een geldig excuus zoekt voor het niet lopen van die gedroomde toptijd....Het was te koud.
En dat is echt niet omdat ik het zeg.

Zie hier het verslag in de Volkskrant:
Mondiale toptijden waren zondag niet mogelijk op de halve marathon bij de CPC Loop. Daarvoor was het te koud in Den Haag en stond er langs de kust van Scheveningen een te straffe tegenwind. Desondanks liep de Keniaan Edwin Kipyego een persoonlijk record. Hij won in 1.00.05. Lees meer >

Ook op de Volkskrant de reactie van Choukoud:
'De omstandigheden waren te zwaar voor een goede tijd. Het was te koud en het waaide erg hard, maar ik wilde het toch proberen in mijn eigen stad. Ik heb alles uit de kast gehaald om mijn eigen publiek trots te maken. Dat is helaas niet gelukt', zei Choukoud aan de finish op het Malieveld op Radio West.
uit eigen ervaring kan ik onderschrijven dat vooral het stuk over de boulevard met de wind vol van voren en zonder bescherming erg pittig was. Ikzelf heb daar echt een tandje terug moeten doen en dan ervaar je de kou des te meer. Of misschien andersom: door de kou hakt het er steviger in als je net te kort komt. Toch heb ik lekker gelopen met een eindtijd onder de 1:31.

En dan hoor je Butter die een PR loopt: Ik heb op 90-95% gelopen...hmm

Hieronder de reportage van de NOS met het vraagesprek met Michel Butter:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten