zaterdag 2 maart 2013

Rokjesdag voor loopsters

Martin Bril schreef er een boek over: Rokjesdag. Die dag in het jaar dat vrouwen collectief buiten verschijnen met (korte) rokjes.

In Amsterdam hebben ze daarvan een hardloopvariant bedacht: De Rokjesdagloop.

Dit jaar wordt deze gehouden op 7 april. Uiteraard alleen voor dames en dan wel met de volgende afstanden: 10KM, 5KM en een 1KM FAMILYRUN. Toch knap dat ze nu al weten dat het dan lekker weer is;p

Dan is het wel zaak om goed gekleed aan de start te komen. Natuurlijk in een.....inderdaad....hardlooprokje.

Maar dan volgt de eerste uitdaging, het vinden van een goed rokje. Nu hoor ik niet tot de doelgroep maar ik kon me niet herinneren ook rokjes te hebben gezien in diverse online sportwinkels. En ik ben toch wel een trendsignaleerder een soort van trendsetter maar aangezien ik ze niet zelf draag...) want al in 2007 schreef ik over rokjes terwijl je die nog niet zag in het straatbeeld.

Dan ga je maar eens rond kijken en ze zijn er wel. Bijvoorbeeld via onderstaande links:
Awel dames, hierboven een aantal deeplinks naar pagina's met rokjes dus geen excuus om niet gerokt aan de start te verschijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten