zaterdag 19 oktober 2013

Morgen records in Amsterdam?

Mijn najaarsmarathon heb ik al gehad met de Vredesmarathon in Den Haag. Morgen is Amsterdam, de najaarsmarathon die ik zelf zeven keer heb gelopen van 2005 tot en met 2011. Daarna ben ik 'vreemd gegaan' in Brussel (vorig jaar) en Den Haag Vredesmarathon vorige maand dus).

Ik zie dat het niet wordt uitgezonden door studio sport dus kijken moet via de stream op de site van de marathon en met een sterker startveld dan ooit te voren is het hopen op een nieuw parcoursrecord. De winnaar van de twee voorgaande jaren, Wilson Chebet , heeft er zin in “Ik ben beter in vorm als vorig jaar. Ik hoop op het 21,1 kilometerpunt door te komen in 62.20”.

Ook nederlandse toppers zijn van de partij. Zo hoopt Koen Raaijmakers op een tijd onder de 2:10 en gaat Miranda Boonstra ook voor een PR of zelfs een Nederlands Record. Lees hieronder het interview met haar dat vandaag in de NRC verscheen:

bron: NRC (klik afbeelding voor grote, leesbare weergave)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten