Of het nu komt dat het zaterdagochtend vroeg is na een laat avondje bij vrienden heb ik dit keer toch een paar kritische observaties (aan de andere kant weten jullie gelijk dat ik niet betaald wordt om positief over hen te schrijven):
- Ze bieden korting op treinkaartjes wat ik heel positief vindt. Ze vragen een toeslag van mensen die met de eigen auto willen komen (wat ik weer negatief vind want voor mij maakt het behoorlijk verschil qua reistijd of ik met de auto ga of met de trein...)
- Gebruiksgemak van de site laat te wensen over: Je typt de url in en dan begint het klikken... 1) de openingspage is mooi vormgegeven en je moet kiezen of je de site wil bezoeken voor de loop of de omloop (zie afbeelding), 2) je komt op een indexpagina waar je opnieuwe deze keuze zou kunnen maken maar waar gelukkig ook de link staat naar inschrijven (ergens verstop in de tekst), 3) je komt op een pagina met heel veel informatie waar je helemaal naar beneden moet scrollen om uiteindelijk uit te komen bij een button 'klik hier als je wilt inschrijven', 4) een pop-up scherm opent wat te klein is voor de informatie die getoond wordt waardoor je opnieuw moet scrollen om bij de knop 'ga verder' uit te komen (die een hele andere opmaak heeft dan de eerder getoonde knoppen) en dit is dan stap 1 van de 11 stappen die je moet doorlopen om je in te schrijven, 5) in stap 2 van 11 mag je opnieuw kiezen of je mee wilt doen aan de 7-Heuvelenloop of aan de omloop. Nu heb ik dus drie keer moeten kiezen voor inschrijven en 2 keer of ik wil hardlopen of wandelen. Vanuit mijn beroepspraktijk waarin ik me bezighoud met gebruiksgemak, klantgerichtheid en marketing wil ik hier serieus een paar vraagtekens bij plaatsen. Daar komen ze: ??????
Hieronder afbeeldingen van stap 1, 2 en 5:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten