bron: www.sportstoursinternational.co.uk |
Het idee is nu om poncho's uit te delen zoldat lopers niet hoeven af te koelen en om belkiosken neer te zetten zodat ze daar contact kunnen leggen met familie.
Hoewel enkele lopers het initiatief ondersteunen zijn er vooral veel negatieve reacties zoals bijvoorbeeld:
“You’re seriously going to leave me in Midtown after racing 26 miles with no phone, no change of shoes and socks, no change of clothes, no money, no MetroCard, no train ticket, no ID?” Christopher Donnelly of Maplewood, N.J., wrote on the Web site Change.org, where an online petition was posted. “Sounds reckless, ill considered, and irresponsible on the part of N.Y.R.R.”
Beroepsmatig is dit ook een leuk voorval voor ondergetekende. Hoe om te gaan met klantfeedback? Blijkbaar is bij de organisatie wel duidelijk geweest dat het oppikken van de bagage een bottleneck is maar is niet goed doorgevraagd of odnerzocht wat daarbij dan precies het probleem was of hoe dit voor lopers wel acceptable gemaakt had kunnen worden.
Zo kan vooraf de verwachting gemanaged worden: "Ja, we weten dat het oppikken van de bagae een crime is maar het alternatief is dat u zelf moet zorgen voor het transport..." Ook kan je natuurlijk kijken of door een andere opzet het proces meer gestroomlijnd kan worden. In een meest ideale oplossing zou je bijna de tas klaar kunnen zetten op het moment dat de loepr over de finish komt. Je weeet immers na een halve marathon al behoordlijk goed wie na 3 uur, 3:30, 4 uur etc binnenkomt en daarop zou je kunnen sorteren. Maar ja dat is of het bagesorteersysteem van Schiphol verplaatsen naar Central Park of heeeeel veeeel extra vrijwilligers recruteren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten