maandag 11 april 2011

Rotterdam Marathon

The day after: Gisteren was de marathon van Rotterdam met natuurlijk toppers aan de start. Ingredienten? Een winnende Keniaan in de snelste seizoenstijd, een Nederlander die de limiet voor London niet haalt en een Nederlandse die daar wel in slaagt en een mooie tweede plaats loopt. Voor meer details? Kijk naar de samenvatting uit Studiosport:


Nog enkele opmerkingen van uw verslaggever te plaatse;
1) mooi om te zien dat een stoere man voor de start een traantje moest wegpinken bij Lee Towers' You'll Never Walk Alone. Zal niet de kwaliteit van Lee zijn geweest. Zo goed of slecht is hij niet. Daar moet dus meer achter zitten. Overwonnen tegenslag? Zijn eerste marathon? ...?
2) opstoppingen in de eerste 1 a2 km na de start: frustrerend en op te vangen met een starttrechter. ik wil de organisatie oproepen om daar eens over na te denken!
3) bijzondere loopstijl: Een braziliaanse dame haalde me in om een paar meter voor me in te houden en in op ongeveer mijn tempo door te lopen. Een paar honderd meter verder? Opnieuw zo'n spurt om weer terug te vallen in 'mijn tempo'. En dat ging zo door. Bijzonder (vermoeiend om te zien).
4) warmte: niet helemaal mijn ding. Een paar jaar geleden met de stil gelegde marathon had ik het minder zwaar dan gisteren. Op een gegeven moment schreeft je lichaam om vocht en je spijsvertering kan geen vocht meer zien...
5) publiek in Rotterdam: zeer goede motivatoren die je zelfs weer op gang kunnen duwen. Dank daarvoor!
6) Veel mensen gezien die 'aan de wandel' waren of die stonde te rekken. Ook na de finish veel lopers die behoorlijk onderuit gingen. Was het inderdaad een pittig dagje door de temperatuur of is het een projectie van mijn koppie omdat ik gewoon wat minder getraind was en ik daarom het zelf als een zwaar dagje heb ervaren?
7) dochterlief die niet precies weet wat ze met pappa aan moet als hij ietwat vermoeid en teleurgesteld zit bij te komen in het zonnetje op het hofplein. Wel lief.

O ja, eindtijd 3:38:05. Had van te voren ingezet op een tijd tussen de 3:30 en de 3:45 dus ben niet ontevreden maar het viel toch wel een beetje tegen gisteren. But hey: 12 marathons down!
Voor nummer 13 toch maar iets meer trainen;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten