vrijdag 20 mei 2011

Wheel of Energy


Gisteren een presentatie bij gewoond van Richard Bottram. Wie? Precies dat was ook mijn eerste reactie maar als ik zeg "dat is die man die een jaar lang iedere dag een marathon heeft gelopen" gaat er bij de gemiddelde loper toch wel een lichtje branden. Nu deed hij dat niet zo maar voor de lol maar voor het ophalen van geld en aandacht vragen voor kankeronderzoek.

Kanker en hardlopen. Dat wordt vaker aan elkaar verbonden. Denk aan de Roparun en het boekje 'Ik loop dus ik besta' (lees meer..). Goed, Richard besloot dus een jaar lang door Europa rond te lopen en daarbij iedere dag de afstand van de marathon te lopen. Dit naar aanleiding van het overlijden van zijn vrouw aan kanker.

Volgens de site van Wheel of Energy:

“Nu begint het pas écht! Ik merk dat het nu pas tot iedereen doordringt wat we eigenlijk teweeg hebben gebracht. Daarom zou het mooi zijn als straks elke dag iemand ergens op de wereld tegen kanker zou lopen." Met deze woorden eindigde Richard Bottram op 29 juli 2007 zijn Run against Cancer. En daarom loopt Richard Bottram nu iedere dag (!) een marathon.


Maar dan wel op een vaste plek waarvan iedereen een stukje energie kan meenemen de wereld over. Het 'Wheel of Energy' staat nu voor een jaar lang op Schiphol en Richard loopt daarin iedere dag de afstand van een Marathon. Maar wederom doet hij dit niet alleen. Er kunnen altijd twee mensen met hem meelopen en het idee is dat het wiel 24 uur per dag draait en dat een jaar lang. Je kan dus meelopen en in je eigen tempo van wandeltempo tot ruim 14km/u. Leek me wel gepast om onder mijn lezerspubliek een oproep te doen. U als loper moet toch de komende tijd ook een keer mee hebben gelopen? En ik? Ik ben zeker voornemens te lopen maar broed er nog even op hoe en wat...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten