zondag 11 februari 2007

NIKE en Apple lopen samen hard

Nike heeft onder het motto Nikeplus een schoen op de markt gebracht waarin je een versnellingssensor kan stoppen. Als je deze sensor aanschaft ontvang je ook een klein ontvangertje dat je aan je iPod kan koppelen. Hierdoor is het mogelijk om op het scherm van je iPod je snelheid af te lezen. Uiteraard komt e.e.a. met een webstie waar je trainingsschema's kan aanmaken, de juiste muziek voor de training kan downloaden en je progressie kan bij houden.
Nu loop ik al langere tijd met een Polar RS200sd waarmee ik ook mijn snelheid en afstand kan monitoren en ik weet dat dat erg fijn is tijdensde training. Heel af en toe neem ik ook een MP3 speler mee onderweg en ik zie met grote regelmaat lopers met oordoppen in die onderweg naar muziek luisteren. Alles bij elkaar lijkt het erop dat Nike en Apple een gouden combinatie hebben weten te maken. Uiteraard verkoopt Nike ook nog de kleding met op de juiste plaats in de mouw vakjes voor de iPod. Volgens mij is dit een nieuw soort Senseo.....de combinatie van twee sterke merken in een gezamenlijk product. Als ik kijk naar de datum van de post op marketingfacts is dit blijkbaar oud nieuws maar ik ben het in de winkel nog niet tegengekomen. Bovendien loop ik niet op nike schoenen;-(. Ik ben benieuwd hoeveel van deze pakketjes ze al hebben verkocht en natuurlijk daarbij hoeveeel paar schoenen met bijbehorende kleding al is verkocht.....

De ipod en de website (foto marketingfacts)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten