woensdag 14 maart 2007

Brooks Adrenalin GTS7


Na aanleiding van de nieuwsbrief van pkrun kwam ik op de site nog een artikeltje tegen over de (inmiddels niet meer zo) nieuwe versie van de Brooks Adrenalin. Natuurlijk kan je nooit schoenen aanbevelen want iedereen heeft een ander loop profiel maar ik heb inmiddels voor de vierde keer op rij de Adrenalin gekocht. Ooit begonnen met de GTS 5, via de GTS 6 loop ik nu dus op de GTS 7 (en af en toe voor de afwisseling bij minder belanstende loopjes nog op mijn 'oude' GTS 6. Hier spreekt dus een zeer tevreden loper. Wat ik natuurlijk wel aan kan bevelen is om voor nieuwe schoenen naar een goede hardloopwinkel te gaan zoals bijvoorbeeld PK Runnningshop.

Even een stukje tekst over deze schoen geleend van PK Running (ik denk dat dat wel mag na de reklame hierboven;-p ):
"De zevende versie van deze stabiele hardloopschoen is nu geheel voorzien van het revolutionaire MoGo-tussenzool materiaal. Dit materiaal heeft een veel langere levensduur dan het standaard EVA-materiaal. Het zorgt voor een comfortabele demping die lang behouden blijft en minder temperatuurgevoelig is.

Bij deze nieuwe schoen is de overgang van het witte materiaal naar het hardere stabiliserende materiaal zeer vriendelijk. Dit wordt 'fluid motion' genoemd. Het wordt gerealiseerd door de dubbele hardheid van het antipronatieblok, dual density. Het resultaat is een zeer stabiele schoen zonder een hard en stug gevoel tijdens de afwikkeling. Kom naar PK Runningshop en bepaal samen met een van de PK-adviseurs of deze schoen voor u geschikt is. "

2 opmerkingen:

  1. Hallo, ik kwam via Google op dit berichtje terecht en las dat je een tevreden gebruiker bent van de GTS 5,6 en nu 7. Ik ben beginnend loper en wil nu goede schoenen aanschaffen en ben bij run2day geweest voor analyse en passen. Daarbij zat de Brook adrenaline GTS 6 mij het allerbest. Nu kan een vriend van mij voor een aantrekkelijke prijs de GTS 7 voor me krijgen, dit is echter in Amerika. Mijn vraag is nu in hoeverre het model van de 6 naar de 7 erg gewijzigd is qua pasvorm en maat, of dat ik het wel zou kunnen doen?
    In ieder geval bedankt voor het antwoord!

    Met vriendelijke groeten, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ilse, zoals ik in de blog al aangeef is het lastig om schoenen aan te bevelen omdat dit heel persoonlijk is. Zoals je kan lezen loop ik echter al een paar 'generaties' lang op dezelfde schoen en heb ik het gevoel dat er qua loop progiel weinig veranderd is. De pasvorm is gelijk.
    Ik heb de GTS-7 gekocht bij PK Run in Tiel. Mocht je daar in de buurt wonen dan zou je hem daar kunnen uitproberen of kijken of ze hem hebben bij een andere hardloopwinkel in de buurt. Mij is bekend dat schoenen in de VS een stuk goedkoper zijn. Ze zijn ook via Amazon verkrijgbaar alleen dan niet in europa:-(
    Ik denk dat je de gok kan wagen maar uiteraard aanvaard ik voor deze uitspraak geen enkele aansprakelijkheid;-)
    Sowieso kan het zijn dat je als beginnende loper na enige tijd een iets ander loopprofiel ontwikkeld. Ik merk ook dat ik met een iets hogere snelheid mijn voeten net iets anders afwikkel en bijvoorbeeld ook meer voor op mijn voet landt, zeker bij een sprintje, waardoor je theoretisch natuurlijk weer net een iets andere schoen zou moeten hebben...

    Succes in ieder geval met je loop avonturen en misschien tot ziens bij een van de loopjes in het najaarseizoen.

    BeantwoordenVerwijderen