donderdag 14 juni 2007

Hardlopen in Polen

Afgelopen week was ik voor een weekje in Polen en natuurlijk gaan dan de loopschoenen mee. Het is daar namelijk heel goed hardlopen alleen moet je soms wel even goed zoeken waar je het beste kan lopen.
Wat met name leuk is (voor iemand die niet uit limburg komt;-) ) is het hoogteverschil dat je daar in de loopjes kan aanbrengen. Zo heb ik twee duurlopen gedaan in de omgeving van Kielce. De eerste moest ik echter een stuk over een drukke doorgaande weg waar je eigenlijk kon kiezen tussen de rijbaan (niet echt veilig) of de berm (ook niet echt jofel aangezien die door de regen blubberig was). Geen mooie fiets- of wandelpaden. De tweede loop ben ik net als de eerste gestart over paden door de velden (echt ideaal om te lopen) maar heb ik een andere lus terug naar huis genomen. Minder druk, meer trottoirs maar toch ook nig hier en daar stukjes waar de rijbaan de beste optie was om te lopen.
Tot slot heb ik aan het eind van de week nog een korte loop gedaan in de parken en het centrum van Warschau. Ook in de stad was er opmerkelijk hoogste verschil wat met name overwonnen wrde door een stevige beklimming via een trap vanuit het park naar de grote weg die daar met een brug de Wisla over gaat. Via de Nowy Swiat (een straat met veel cafe's en restaurants) wat op zich aan het begin van de vrijdag avond ook niet on aardig is tussen het uitgaans publiek. Nu ben je als hardloper in Polen sowieso iets minder gangbaar dan in Nederland maar op zo'n moment kan je echt wel het label 'Exclusief' opplakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten