maandag 31 december 2007

Plannen van het komende jaar

Voor het komende jaar staan er natuurlijk weer een paar loopjes op het programma. De belangrijkste? Uiteraard mijn voorjaarsmarathon (naar het najaar kijken we daarna wel weer). Ik denk dat het wel weer Rotterdam zal worden! Dit jaar wil ik daar dan graag een keer een goed resultaat neerzetten na mijn twee voorgaande debacles van boven de 4 uur.
Om te bepalen wat haalbaar is heb ik met behulp van een calculator van chatnrun eens gekeken wat op de 42km mogelijk zou moeten zijn aan de hand van mijn tijden op bijvoorbeeld de 15km. Ik ga daarbij maar even uit van de resultaten van de purdue formule omdat andersom (marathon tijd invullen en dan kijken wat het staatje afgeeft voor de 15 en 21km) het beste klopt met mijn tijden. Het zou dus haalbaar moeten zijn om onder de 3:30 uit te komen. Mooi streven dit jaar. Lukt het niet in Rotterdam dan is er in het najaar altijd nog Amsterdam (waar ik iedere keer mijn PR heb mogen aanscherpen nadat ik daar in 2005 mijn eerste marathon liep).
Op weg naar Rotterdam? Waarschijnlijk de Bruggenloop en de CPC. En verder? We zien wel, vooral lekker lopen zoals ik afgelopen week in Polen de benen heb kunnen strekken in heuvelachtig Kielce met o.a. een mooie duurloop en een tempo run. Uiteraard ook een keer een stevige heuveltraining gedaan waarbij ik 8 keer op tempo tegen een stevige klim ben opgebuffeld.
Verder nog goede voornemens? Blessure vrij blijven en uiteraard mijn blogje bij blijven houden en meer blogstoevoegen aan mijn engelstalige uithangbord. Het is toch leuk af en toe reacties te ontvangen uit obscure plaatsjes ergens in de VS of zo...
Tot slot:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten