zaterdag 23 februari 2008

Hardlopen met Buggy / Kinderwagen / Wandelwagen

Ik heb net zitten googlen met bovenstaande combinaties want ja, ik moet binnenkort zo'n karretje aanschaffen voor een kleine spruit. Nu is dat op zich niet bijzonders maar omdat ik graag wil blijven lopen en dan ook wel eens met de aanstaande koter is een van de criteria: Ik moet achter de wagen kunnen hardlopen en als novice op het gebied van kinderen dan dus geen flauw idee wat handig is.
Ik vermoedde: grote wielen, eerder drie dan vier en misschien geen zwenkwielen. DIt alles voor minimale rolweerstand en maximale stabiliteit. Gelukkig kom je met deze zoektermen wel wat verder: op marktplaats worden een paar driewielers aangeprezen met "geschikt voor hardlopen" (ervaringsdeskundigen?) en in het AD kwam ik dit artikel tegen over een cursus!
Verwacht niet dat ik die cursus ga doen maar het artikel bevestigd wel mijn vermoeden: Drie wieler, voorwiel vast of vast te zetten en hoe groter de wielen....Nu op jacht naar een kar weer moeders (to be) het ook mee eens is.

Bron: AD site

2 opmerkingen:

  1. en, wat is het uiteindelijk geworden hans?
    ik ga er binnenkort een zoeken, dus tips zijn welkom

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ haagsekakker: DE Quinny Speedi (what's in a name) een driewieler met grotere wielen en luchtbanden. Ideaal en je kan met hele kleine babies al gaan lopen want op het frame past ook een maxi cosie of een reiswieg. Is niet meer in productie dus kijk naar een alternatief of op marktplaats o.i.d.

    BeantwoordenVerwijderen