zondag 17 maart 2013

Irritante commentaren

Natuurlijk is het leuk als van tijd tot tijd je een reactie krijgt op wat je schrijft. maar daar is het mij niet om te doen. ik zie dat er met regelmaat bezoekers langskomen en dan hoop ik dat ze nuttige informatie hebben gevonden.

Op de engelstalige evenknie waarop ik met regelmaat stukkies van deze site vertaal krijg ik met regelmaat reacties. Het irritante daarvan is alleen dat het allemaal reacties zijn waarvan duidelijk is dat ze maar een doel dienen: Hun eigen website onder de aandacht brengen. En dan met name van Google. Ik moet zeggen ze doen dit erg slecht. In plaats van een fatsoenlijke inhoudelijke reactie plaatsen ze er één waarin ze je blog de hemel in prijzen, wordt er met heel veel stroop gesmeerd en aan het eind roepen ze nadrukkelijk op om toch vooral de eigen site te bezoeken. Zo evident (zoals zuiderburen zeggen).

Ik markeer ze altijd als spam in de naïeve hoop dat ze in de toekomst gefilterd worden. Das dan toch het voordeel van het beperkte taalgebied van Nederland. Daarin komt dit een stuk minder voor...

Zo deze grumpy old man heeft even zijn frustatie van zich afgeschreven. Excuses naar de lezers die dachten dat hier een zinnig stukkie tekst stond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten