maandag 5 maart 2007

Duurloop: Waarom wil ik een marathon lopen?


Afgelopen weekend stond er een lange duurloop op het programma. Dit alles natuurlijk met de marathon van Rotterdam in de planning. Gelukkig was het zaterdagmiddag na een regenachtige ochtend nog mooi weer geworden. Wel een stevige bries maar ik plan mijn route altijd zo dat ik met tegenwind kan beginnen. Zaterdag betekende dat een rondje door het Westland en via de duinen terug naar Den Haag.
Tot kilometer 25 ging alles redelijk soepel (in het begin nog wat zware benen...misschien nog van het rondje in Zeeland) maar van km 25 sloeg de hongerklop toe en was mijn gordeltje met drinken en eten al behoorlijk leeg. Na nog een 3km aangesloten draf heb ik de laatste paar km met wandelen tussendoor eraan gebreid. Op zo'n moment vraag jejezelf af "waarom wil ik een marathon lopen?" Thuis stond mijn teller op 31.5km. Frustrerend is dat ik tuhis na een paar minuten al weer zo fris voelde dat je weet dat het conditioneel eigenlijk wel goed zit. Afijn voor deze week streefafstand in ieder geval vol gerend hopelijk volgende week beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten