zaterdag 22 september 2007

Krachten gebundeld: Adidas en Polar


Misschien voor sommige lezers oud nieuws: Adidas heeft kleding ontwikkeld waarin polar producten kunnen worden geintegreerd. Ik heb toevallig gisteren in een uitverkooprek in een Parijse hardloopwinkel de shirts gevonden (en natuurlijk gelijk gekocht). Een beetje Googlen levert al gauw de productpagina op van deze combinatie. Voor mij was dit dus nieuw nieuws maar een beetje doorgooglen laat me weten dat dit al twee jaar op de markt is.

Toch hier maar even wat extra info over dit oude nieuws: De gezamelijke lijn bestaat uit drie verschillende categorien:
  1. Heren shirts (mouwloos, korte en lange mouw) waarin de sensoren voor de hardslag verwerkt zitten. Het enige dat je heoft te doen is je wearlink module op je borst vast te klikken op de drukkers

  2. Dames BH's en top met idem ingebouwde sensoren

  3. Een schoen (Adistar Fushion Shoe) waar de nieuwe S3 stappensensor W.I.N.D. in de zool past.

Aangezien ik nog gebruik maak van de oude stappensensor en zoals bekend lopers niet te snel van schoen wisselen is deze laatste categorie voor mij minder interessant. Overigens kan deze nieuwe stappensensor ook met andere schoenen gebruikt worden waarbij deze net als de sensor van de RS200sd aan de veters wordt vastgemaakt.
Wel heb ik gisteren gelijk een mouwloos shirt gekocht en ik moet toegeven. Het bevalt goed. Geen borstband om tijdens het lopen. Geen hardplastic onderdelen meer direct op de huid wat ik vooral bij de langere duurlopen minder prettig vind. Grootste voordeel is natuurlijk dat je nooit meer loopt te hijsen aan je borstband die afzakt (waar ik wel af en toe last van had wederom tijdens de langere duurlopen). Kortom een deel van mijn outfit voor de marathon van Amsterdam staat al vast.
Toch nog een puntje van kritiek....waarom maken ze bij loopkleding nog altijd een zijnaad onder de oksel? Die schuren namelijk aan de binnenkant van de bovenarm zeker bij mouwloze shirts. Dat moet toch anders kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten