donderdag 3 juli 2008

Goede doelen: kleine moeite groot plezier


Vandaag even een post die niets met hardlopen te maken heeft. Ik heb, omdat ik toch een kleine aanpassing moest doen aan de layout, in het menu een item toegevoegd over Polska Akcja Humanitarna. Ik draag deze organisatie namelijk een warm hart toe. Ik ken ze al sinds ik 15 jaar geleden voor het eerst in Polen kwam en ze vooral actief waren in een vrij arm gebied waar ik toen doorheen reisde. Inmiddels zijn ze in Polen erg bekend en opereren zo ook in internationale crisis gebieden waar kinderen in de verdukking zitten (zoals nu bijvoorbeeld in Birma).

Iedereen kan deze organisatie heel simpel steunen via hun site Pajacyk. Door daar op de groene knop te drukken ontvangt PAH van hun sponsor iedere keer een kleine bijdrage. Jammer genoeg mag je maar 1 keer per dag klikken.

TIP: je kan natuurlijk deze site instellen als je homepage zodat je iedere keer bi j het openen van je browser er aan denkt om even te klikken.
NOG BETERE TIP: Ik kan me voorstellen dat je graag vasthoudt aan je standaard homepage. Dan kan je gebruik maken van een scheduled task. Via je control panel > scheduled tasks (configuratie scherm > geplande taken in NL versie van windows) kan je deze instellen. De wizards helpt je bij het aanmaken van een taak. Via deze taak kan je bijvoorbeeld op een vast tijdstip of bij het starten van je computer je browser automatisch laten starten. De wizard helpt je een heel eind op weg. Het enige dat je handmatig moet doen is het volgende...Als je een taak hebt aangemaakt en je opent deze zal je deze tekst zien in het run (uitvoeren) veld: "C:\PROGRA~1\INTERN~1\iexplore.exe". (of iets vergelijkbaars als jouw browser ergens anders is geinstalleerd of als je een andere browser gebruikt).
Typ hierachter een spatie en de link naar de site zodat er staat: "C:\PROGRA~1\INTERN~1\iexplore.exe http://www.pajacyk.pl/" (zie voorbeeld hieronder). Anders opent de browser gewoon op je vaste homepage.
Ik laat iedere dag om 12:00 uur deze task uitvoeren. Zo heb ik met name op mijn werk als ik achter mijn laptopje zit een nuttig en toepasselijke reminder.



Wil je testen of je de juiste string gebruikt? Dat kan, ga naar start > run (uitvoeren in NL) en kopier deze string in het tekstveld (zoals in het plaatje hieronder) en klik op 'OK' dan opent als het goed is jouw browser op de juiste pagina.

Succes en fijn dat je mee wilt helpen. Het kost jou immers niets behalve een klikje per dag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten