vrijdag 14 september 2007

Opgejaagd



een tijdje geleden was er een leuk item op CRN over aanvaringen van hardlopers met dieren. Zoals uit deze foto blijkt soms heel letterlijk.

Tijdens mijn verblijf in Portugal heb ik een andere ervaring opgedaan waar bij niet dieren maar medemensen het gevaar vormden.

Even wat achtergrond info: In Portugal loopt het jachtseizoen vanaf september tot april en er mag alleen gejaagd worden op zon- de donderdag. Dus driemaal raden wat er gebeurde toen ik op zondag 2 september: Links en rechts werd geschoten en men moest duidelijk de schade inhalen van de jachtloze zomerperiode. Ik geef eerlijk toe dat ik toch iets minder comfortable liep en verder heb ik besloten op de weg te blijven en niet de paden door het veld te nemen. Aanname: Jagers denken wel een beetje na en schieten niet in de richting van de weg waar 'gewone' mensen langskomen in auto's en dergelijke. Ik leek daar gelijk in te hebben aangezien ik heelhuids terug ben gekomen in het hotel. Totdat.......

Totdat ik mijn schoenen schoonmaakte en kijk wat ik in het profiel van mijn schoen vond:

op de top van mijn wijsvinger ziet u een hagelkorrel. Conclusie: jagers schieten dus wel degelijk ook richting de weg anders kan zo'n korrel niet onder mijn schoen komen. Mijn zie je niet meer lopen als er jagers actief zijn! Misschien zit in deze ervaring nog een muziekhitje voor Paul Simon: "Buckshot on the sole of my shoes" op fado muziek....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten