ASICS commercial
Ik heb vorige jaar een aantal keer geschreven over marketing campagnes van - uiteraard - sportmerken voor hardlopers. Laat ik die traditie maar weer eens oppakken met de nieuwe campagnes van ASICS. Deze commercial draait heel sterk rond de slogan van ASICS: Sound mind in a Sound Body of in het latijn: Anima Sana in Corpore Sana (deafkorting daarvan is zoals iedereen wel weet de naam van het merk).
Op de site van ASICS staat de nieuwe commercial met een 'hardloper'. Of het nou de computeranimatie is die wordt gebruikt of de loper die ze daadwerkelijk hebben gebruikt...iets klopt er niet. Als ik het onder woorden moet brengen: Het is alsof de loper zijn best doet om de tien euro die vastgeklemd zit in z'n bilspleet niet wil verliezen...
Vergelijk het dan met de loper uit de commercial van 2003. Dat ziet er een stuk natuurlijker uit. Overigens kan je gelijk constateren dat de formule van de commercial niet is gewijzigd.
.
Zelf vind ik onderstaande commercial leuk:
In een post van vorig jaar staat naast deze commercial een bewerking waarin de commercial is vervlochten met die van Nike.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten