donderdag 27 maart 2008

Routes loggen..opnieuw


In juli 2007 al een keer wat gepost over de site SportsDo. Een site waarop je de GPS log van je mobiel plaatst waardoor je je loopjes kan bijhouden. Op een techsite over SMS en MMS een berichtje over vergelijkbare functionaliteit in Japan waar eenmobiele operator een sportdienst aanbiedt.

Wat ik me nu afvraag bij al die initiatieven of er één boven komt drijven die aanslaat bij een meerderheid van de lopers en daarmee defacto een standaard wordt zoals nu bijvoorbeeld de champion chip tijdens wedstrijden. Net zoals alle websites met looproutes waar ik laatst over schreef. Wat mij verbaast is dat men deze twee initiatieven nog niet bij elkaar heeft gebracht en koppeld aan een reeds actieve lopers community. In marketing termen lijken de meeste initiatieven behoorlijk product psuh waar dan weliswaar een zeker markt voor is.

Als ik echter kijk naar initiatieven zoals die van Nike waar ik ooit mijn blogje mee begon dan denk ik dat daar best een portie market research achter zit. Een dergelijke inspanning qua klantonderzoek bij onder actieve lopers zou denk ik een goed idee geven waaraan de combi van product en dienst aan zouden moeten voldoen. Dit aanbieden via een reeds bestaande zo groot mogelijke community en ik denk dat een marktwinnaar zich aandient.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten