zondag 27 januari 2013

Verslag Drechtloop

Het is met het huidige weer nauwelijks voor te stellen maar vorige week was de toen gehouden Drechtloop te typeren als 'guur' en 'koud'.

Toch heb ik weer genoten van dit zeer kleinschalige loopje over 10 mijl. Vooral het tweede deel langs de Drecht is pitoresk te noemen. Waar ik gevreesd had voor de koude wind vol op de kop richting Bilderdam was de wind wat noordelijker dan gedacht. Daarmee liepen we redelijk uit de wind maar hadden we vanuit Bilderdam terug naar Leimuiden wel een zetje mee. Voor impressie van de route zie runkeeper. Genoeg duwtje in de rug om mijn 'slachtoffer' (ik was een haasje) te vragen of er een tandje bij kon. Dan is het extra leuk als je erin slaagt dat het slachtoffer naar een tijd weet te lopen die hij  niet verwacht en sneller is dan bij eerdere edities.

Mijn vraag op 500 meter voor de finish "Gaan we voor donkerrood?" werd door het slachtoffer toch wel betiteld als de uitspraak van de dag na afloop. Ondanks een antwoord wat een ontkenning inhield, het slachtoffer liep al vet in het rood, toch eigenwijs nog een tandje erbij gedaan.

En u ziet. Hij kleefde nog aan mij toen we over de finish kwamen. OK, ik geef het toe, ik ben diegene met de grijns terwijl het slachtoffer iets minder blij kijkt maar dat was na de finish snel anders toen hij de tijd zag...


Het verslag van de organisatie is op de site na te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten