zondag 21 februari 2010

Hardlopen met Dolf Jansen - deel 5 (slot, denk ik)


In de serie met Dolf Jansen voorlopig de laatste aflevering. Na het rondje hardlopen met de beste man in Utrecht (zie eerdere post) afgelopen donderdag naar zijn voorstelling geweest.

Ik heb ruim anderhalf uur zitten genieten van zijn stand up comedy met maatschappij kritische opmerkingen, zijn reflecties op het hardlopen en wat dit voor hem heeft betekent. Natuurlijk is het met cabaret zo dat je van de persoon in kwestie moet houden (als in smaak en niet in liefde). Toch denk ik dat het voor een beetje fanatieke lopers, ook die niet van Dolf zijn cabaret houden, een aardige show kan zijn. En het lijkt mij stug als je dan toch niet met een glimlach op je gezicht naar buitenloopt. Zijn humor en de wijze waarop hij inspeelt op de zaal of de actualiteit biedt voor iedereen wel iets.

Als je het boek 'Altijd verder' al hebt gelezen kunnen sommige stukjes bekend voorkomen maar dat geeft helemaal niets.

Na afloop kon het boek nog bij hem gekocht worden met natuurlijk zijn persoonlijke krabbel. De opbrengsten van het boek gaan naar ene Clare Dawson die goede dingen doet in Villa El Salvador, Lima in Peru. Dus snel bestellen het boek. Ik ga het in ieder geval nog een keer lezen.

Wil je zelf Dolf nog zien? Dat kan nog tot begin juni al over de the place. Check it out. Om vast in de stemming te komen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten