Puma in de mobiele telefonie
Sportmerken is marketing, is imago, zeker bepaalde merken die vooral als modemerk worden neergezet. Natuurlijk liften die merken wel weer mee op de succes van de sporters die ze sponsoren. Ik heb het nooit op mijn blog opgenomen maar ik weet nog een berichtje te herinneren welke impact het succes van Usain Bolt heeft op de omzet van gouden sneakers van het merk Puma.
Als je dan zo'n merk hebt moet je dat uitnutten. Bijvoorbeeld door ook een mobiele telefoon uit te brengen.
Als je dan meer wil doen dan alleen het logo op het apparaatje plakken moet je de telefoon toepasbaar maken voor sporters. Deze gadget heeft een stappenteller en een GPS tracker. Dus te gebruiken bij het hardlopen. De Telefoon gaat de concurrentie aan met alle sportgadgets die de beetje fanatieke hardloper al heeft. Of het dan nog een succes wordt? Who knows!
Kijk wat ik nou wel weer leuk vind: Hij laat zichzelf op met zonneenergie mar of dat nou past bij het stoere imago van Puma?
Dit is natuurlijk wel een goede promotie voor Puma om dichterbij de klant te komen met zo'n uitvinding. Mooi voorbeeld voor de toekomst
BeantwoordenVerwijderen