dinsdag 16 februari 2010

CPC route nog sneller?


In 2007 is de route van de CPC voor de laatste keer aangepast en toen behoorlijk drastisch. Nu is het parcours opnieuw een klein beetje aangepast en hopelijk nog sneller dankzij de door mij voorgestelde aanpassing.

Dat laatste is natuurlijk een grapje. Nou ja, niet helemaal. Dit verdient een toelichting. In mijn posting met mijn verslag van dat jaar ga ik ook in op het parcours dat toen dus nogal stevig was aangepast. Ik heb toen het volgende stukkie tekst ingetypt (kijk maar na).

Ik weet niet of de organisatie dit leest maar met het verschuiven van het keerpunt op de boulevard of een lusje ergens aan de Laan van Meerdervoort zou men de oude route vanuit Scheveningen naar de finish weer kunnen inpassen en ik denk dat die sneller is dan het heuvelachtige stukje dat we nu moeten lopen.

en dat is nu precies de aanpassing die de organisatie heeft doorgevoerd. Gelukkig hebben ze het lusje op de laan van meerdervoort verlegd. Daar loop je toch meer in de luwte dan op de boulevard. Hoe dan ook die vervelende klim rond de 17 kilometer is eruit en ik denk dat dit het parcours echt weer sneller maakt. Verder wordt er nu ook minder over de boulevard gelopen waardoor ook dat windgevoelige stuk eruit is. Timewise ben ik daar wel blij mee. Vanuit nostalgisch oogpunt? Tja, die boulevard hoort er eigenlijk wel bij in de CPC. Sterker nog, je komt nu geeneens maar langs de P van de CPC! Afijn, alles voor een snelle tijd!
Jammer dat ik niet echt in vorm ben ik zou graag nog wat van mijn PR op de halve marathon afsnoepen.
Wil je de nieuwe route bekijken? Dat kan hier (PDF).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten