Van 'Run Easy' naar 'Addicted'
Reebok en Nike richten zich met de nieuwe campagnes op het hardlopen.
Reebok komt met Go Run Easy. Volgens hun onderzoek is gebleken dat veel mensen hardlopen linken aan pijn en blaren terwijl het juist ook ontspannend kan zijn. Zo hebben ze bekende sporters ingezet zoals Nicole Vaidisova (foto) om te vertellen hoe leuk lopen kan zijn, aldus een artikel in de Couturekrant. Op de site proberen ze een communitiy te vormen en is het mogelijk om bijvoorbeeld routes in te voeren en playlist te raadplegen.
Ik heb hier al eerder bericht over Nike Plus, de combinatie tussen Nike kleding, schoenen en sensoren met de iPod van Apple. Daar is nu een commercial voor gemaakt waarbij de voiceover (Edward Norton) begint en eindigt met "I am addicted...". Ik denk dat de rest van de tekst voor fanatieke lopers wel enige herkenning met zich meebrengt:
“I am addicted. I’ve collected footsteps before dawn, seen places I never knew existed, run to the moon and back, been a rabbit for the neighborhood dogs, obeyed the voice in my head, let music carry me when I couldn’t, raced against yesterday, let the world be my witness, measured myself in metres, kilometres and finally character. I’ve plugged into a higher purpose, left this world and come back changed. I am addicted.” > “Run Like You’ve Never Run Before. Nikeplus.com”
Het mag duidelijk zijn dat de markt van hardlopers, joggers, trimmers of hoe je ze ook wil noemen een interessante is voor de topmerken. Volgens het artikel in de Couturekrant wordt jaarlijks voor negen miljard dollar(!!!) aan loopschoenen uitgegeven en dan hebben we het dus nog niet over kleding, horloges, harslagmeters, GPS-systemen, sportdranken etc. Logisch dat de topmerken addicted zijn aan hardlopen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten