maandag 22 februari 2010

Den Haag en Rotterdam en Toppers

Voor de googlelaars die naar een concert willen van vier kerels in gekke pakken. Helaas u bent op de verkeerde website. Voor ieder die iets met hardlopen heeft. lees rustig verder. De organisatie van de CPC heeft namelijk een leuk startersveld bij elkaar aldus de AD.

Ik schreef vorige week al over het waarschijnlijk snellere parcours dat is uitgezet. Nu blijkt dat de Patrick Makau hebben weten te strikken met de een na snelste tijd ooit op zijn naam. Slechts 19 seconden achter het wereld record van Wanjiru dat drie jaar geleden werd geklokt bij de CPC.
Verder heeft de organisatie nog drie snelle mannen gestrikt die onder het uur lopen en vijf met een tijd net boven het uur. En er schijnt nog een topper in de pijplijn te zitten. Ik ben benieuwd!

Net als Rotterdam (lees hier) doet Den Haag het dus niet slecht op het internationale podium. Voor een overzicht heb ik ook voor de halve marathon dezelfde overzichtjes gemaakt. Wat ten eerste opvalt is dat er meer plaatsen meespelen. Ik heb me dus beperkt tot die plaatsen die ten minste drie keer voorkomen in de top 100 allertijden:

Rotterdam speelt dan ook op de halve marathon een belangrijke rol!

Natuurlijk is het parcoursrecord dan het interessants van deze steden met Den Haag natuurlijk trots boven aan:
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de top tien tijden ooit:
Daarin doet Rotterdam het dan toch iets minder. Maar om te laten zien dat gegoochel met cijfers het voor bijvoorbeeld Rotterdam rooskleuriger kan laten uitzien heb ik de gemiddelde per stad genomen van de drie snelste tijden per stad:

En ja hoor Rotterdam doet weer leuk mee op plaats drie(c:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten